
- "Somatik" kelimesi, Yunanca'da "vücut" anlamına gelen sōma kelimesinden gelir.
- Somatik İmleçler beynin ödül ve ceza deneyimleri üzerinde temellenmiştir ve en güçlü somatik imleç tabi ki korkuları oluşturmaktadır.

- Beynimiz satın alma kararı vermemize yardımcı olmak amacıyla kısa yollar yaratmaktadır. Bu kısa yollar da daha önce edindiğimiz deneyimlerden ve bu bağlamda bizi yönlendiren somatik imleçlerden geçmektedir.
Reklamcılar bizi ürünü kullanmazsak olacaklarla korkuturlar.
- Johnson’s bebe şampuanı korku üzerine kuruludur “bebeğin gözlerinin yanması korkusu”
- Diş macunları: "son araştırmalara göre diş eti rahatsızlıkları ile kalp hastalıkları arasında yakın ilişki bulunmakta… Yani ya benim diş macunumu kullan yada kalp rahatsızlığından öl!"
Kuşkusuz tüm somatik imleçler acı ve korkuya dayanmaz;
- "En etkili olanlardan bazıları hoş duygusal deneyimlere dayanır ancak her şekilde tüketicinin duyularına hitap etmek bu kısa yolları aktive eder ve ürününüzün satın alınmasını sağlar."

"İngiliz Profesör Robert Heath, cirosu rakibinin 2 katı olan bir İngiliz tuvalet kağıdı markası ile ilgili yaptığı araştırmada ilginç sonuçlara ulaşmış. Her iki firma da reklam için aynı parayı harcarken ve ikisinin fiyatları da aşağı yukarı aynıyken birini diğerinden daha popüler yapanın ne olduğunu bulmaya çalışmış. Heath işin sırrının reklamda kullanılan Labrador cinsi minik bir köpek yavrusu olduğunu bulmuş! Tuvalet kağıdı ve köpek yavrusu arasında bir bağlantı kurmak epey zor, değil mi? Söz konusu marka yıllardır ürettiği tuvalet kağıdının ne kadar yumuşak, sağlam ve uzun olduğunu anlatan reklamlarında hep köpek maskot kullanmış. Heath de markanın yavru köpek sayesinde küçük çocuklu ailelerle bağlantı kurduğunu, hatta miniklerin tuvalet eğitimiyle bile bir bağ kurduğunu söylüyor. Reklamın her izlenişinde de bu kavramlarla yavru köpek bağlantısı çağrışımı tekrar yaratılıp pekiştiriliyor. Tüketici tuvalet kağıdı alırken bu reklamı hatırlamasa da bu çağrışımlarla bir şekilde diğer markalardan daha 'iyi' olduğu hissine kapılıyor."
